Home » » Mogok - to be, or not to be

Mogok - to be, or not to be

Written By Unknown on Wednesday 9 July 2008 | 22:43

Written by Dusun-Non-Grata


Aku TIDAK akan mogok.

Apa macam maw mogok baru satu kali tulis!

Ada satu trend di kalangan blogger sekarang. Mungkin pasal diorang suda tidak lagi tahan dengan dengan berita-berita politik yang tidak tantu-tantu, ramai yang butul-butul fed-up sampai the Star pun tulis begitu.

Rumah blogger belum siap



Siapa kasi siap ni rumah blogger kalau kamu mogok?

Satu-demi satu isytiharkan mogok tidak mau tulis. Mula-mula si Marina Mahathir, lepas tu Rocky Bru dan Jeff Oii.

Wei ... wei, kamurang maw pigi mana baa?

Sampailah beberapa blogger yang dekat-dekat kadayan universe dan saya salalu baca macam Sikmading, Hantu Laut dan Zmk pun naik fed up juga suda.

Apa macam juga kamurang ini. Aku baru saja maw belajar manulis, baru seja kasiukan menaip sini kamu suuda maw mogok.

Aiyah, kamu tinguk saja itu Kadir Jasin bah, dia bilang no mogok, no strike - dia tuulis saja apa juga susah.

Aku TIDAK akan mogok. Lagipun aku ini orang bilang, miaga kozo do monunuat nondui - nung kiva do kalamazan nga au aalamai, nung aisoopotoi nga kaakal ido alamai.

Aku TIDAK akan mogok. Apa macam maw mogok baru satu kali tulis sini internet.

Aku dusun, tapi cuma sampin basa kadazan, pasal mama dulu-dulu aku sakap itu seja di rumah. Basa Malazu pun lintang pukang, basa Inglish pun tida tantu.

Antamlah, aku tidak akan mogok.

Kada kaagab-aagap katapi potihambuso noh... he he

Dusun-Non-Grata

Comments


Dusun-Non-Grata - Dusun-Non-Grata |2008-07-09 20:12:42
untuk para pembaca yang tidak memahami, maksud ungkapan yang saya tulis itu adalah seperti berikut

miaga kozo do monunuat nondui - nung kiva do kalamazan nga au aalamai, nung aisoopotoi nga kaakal ido alamai.

(maksudnya lebih kurang, aku ini penulis nyamuk, kalau aku ada dalam keramaian, majlis tidak juga tambah meriah, kalau aku tiada, majlis berkenaan juga tidak juga kurang serinya)

Kada kaagab-aagap katapi potihambuso noh..

(biar lambat, asal jalan terus)

zmk |2008-07-10 21:03:46
steady ko dusun-non-grata, mai kita araimati dulu!

Dusun-Non-Grata - Thanks, aku ada blog site suda! |2008-07-11 08:39:03
Ada suda blog aku ni, takut nanti kadayan universe pun mogok tiada tampat aku maw antar artikel woo ....


Dusun-Non-Grata - oppps, ni naa |2008-07-11 08:57:51
misterpuru.blogspot.com
giri |2008-10-06 11:18:21
Mogkuro Kou....... pintimbakon ngai it polipin pitonggoyon nopo ngai diolo

Dusun-Non-Grata - hai giri ... |2008-10-07 10:54:24
poingkuro monimbak ... ginsok aga aharo

bah, minsingilo ngilo poh

datang lagi lawat siorang, kasi ramai raaamai blogger sabah
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger