Home » » Oii Nana Zambry ...

Oii Nana Zambry ...

Written By kadayan chronicles on Saturday, 9 May 2009 | 09:15

Written by anak_semenanjung

Kesian sungguh Nana, trus dia ngadu kat newspaper Hasutan Melayu. Ikut citer, Nana di pihak yang teraniaya. Dorang kena serang dek pembangkang, pembangkang mengamalkan hukum rimba.

Nana  tayang gigi
Nana buat demo ubat gigi Darlie

Ada video DUN Perak lagi di dalam …



Nana Zambry


"Menjadi gak trick aku kali ni. Besok-besok aku nak cabut jangut si Nizar plak..." - Nana

Blah ler..... otak Nana ader masalah kot. Budak makan syabu pun gelak baca citer Nana nie. Nana mana penah dok rimba, so jangan citer ler. Tak silap aku hukum rimba ni maksudnya ala-ala 'survival of the fittest' gitu kan? Kalau di rimba tropika, macam rimau nak baham pelanduk ler gamaknyer.



Congak sana-sini, tengok macamana pun kelmarin yang jadi rimau tu geng Nana, pelanduk kesian yang kena baham tu plak Sivakumar. Ambik nko, satu dunia dah jaja pun gambar Siva kena raba bontot masa kena heret kuar dari dewan, ehem, dewan yang mulia. Mulia sungguh dewan tu.

Macamana boleh jadi keadaan bila sidang blum pun mula lagi, bila speaker yang sah dah tolak usul lantik speaker, speaker baru boleh kena lantik jugak?

Siva dipeluk
Siva sebelum dimetaforsis menjadi Ganesan

Pembangkang 'serang' kami - Zambry

IPOH 7 Mei - Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir kesal terhadap tindakan pembangkang yang bertindak biadab dan kurang ajar sewaktu persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini. Sambil menyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pembangkang bertindak menggunakan undang-undang rimba, beliau juga membidas sikap mereka yang tidak menghormati institusi raja. Katanya, tindakan melampau dan ganas itu telah menyebabkan Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Raja Puan Besar, Tuanku Zara Salim terpaksa menunggu sehingga kira-kira lima jam untuk merasmikan sidang berkenaan. ''Mereka (ADUN pembangkang) sanggup melakukan apa saja untuk menghalang Speaker, Datuk R. Ganesan menjalankan tugas dan menjemput baginda merasmikan Dewan. Mereka gagal meletakkan Dewan sebagai institusi mulia dengan menjerit dan mengherdik orang lain. Utusan Melayu

Comments

Hamba |2009-05-08 18:51:51 Boycott! Boycott mamak! Boycott Vincent Tan! Boycott the police personnel and most of all boycott all UMNO members!
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger