Home » » Felda Sabah untuk siapa?

Felda Sabah untuk siapa?

Written By Unknown on Tuesday 23 December 2008 | 15:40

(mutalibmd.blogspot.com) LEMBAGA Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) yang didatangkan khas ke Sabah untuk membangunkan Semenanjung Dent yang sebelum ini terkenal sebagai kubu persembunyian lanun di era 70-an mula membenihkan kejayaan menukarkannya ’Zon Pirate Of Dent Heaven’ menjadi tanah ladang yang subur.

...

Namun dalam kebanggaan rakyat Sabah terhadap kewujudan Felda, tanpa sedar ramai WARGA PENYU (Warga Asing Yang Pendapat Kad Pengenalan Projek) mengambil kesempatan merebut peluang yang ditinggalkan anak tempatan dengan menyertai tanah rancangan Felda.

Comments


Tuan Cobra - TANAH oh TANAH di Negeri Sabah.... |2009-03-12 23:04:50
Sebenarnya memberikan Kawasan Tanah untuk Perbadanan dari Luar Negeri di bawah Bayu @ Negeri Sabah ini adalah satu kesalahan yang tidak boleh di MAAFkan oleh Generasi kita di Negeri ini. Saya langsung tidak terlintas untuk membangkitkan Semangat Perkauman dan Mencetuskan Sifat2 seperti ini. Saya hanya bersetuju Kawasan Hutan dan Tanah yang ada di Negeri Sabah ini "WAJIB"lah diberikan kepada Anak2 Syarikat Kerajaan Negeri sahaja. Kerana Hasil2 Perolehan Kelapa Sawitnya adalah Untuk Rakyat di Negeri ini juga.Kenapa kita harus berbangga kalau Konsesi Tanah bekas Pembalakan ini diberikan kepada Anak2 Syarikat dari luar Negeri Sabah? Apa untung Negeri ini? Apakah Pemimpin2 Negeri ini tidak boleh Mengujudkan ataupun menembahkan lagi Keluasaan konsesi BORNEO SAWAIT @ KINABALU SAWIT ataupun LKTNS atau KPD dan banyak lagi Anak Syarikat Kerajaan Negeri? Apakah Faedahnya diberikan tanah Negeri ini kepada FELDA,Kerajaan Melaka,LUTH dan Syarikat2 dari Semananjung Malaysia? APakah keuntungan Rakyat Sabah dan Kerajaan Negeri ini?.....
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger