Home » , , , » Wan Azizah Pembohong, Klassen Temberang

Wan Azizah Pembohong, Klassen Temberang

Written By Unknown on Thursday 17 February 2011 | 09:35

Kau punya 'Facebook Friends' baaru 2,298 orang.



Wan Azizah dilaporkan sebagai berkata bahawa jawatan Pengarah Komunikasi PKR Sabah yang selama ini disandang oleh Ronnie Robert Klassen sebenarnya tidak wujud dan cuma karangannya sendiri saja.

Klassen naik berang, lalu mengatakan Wan Azizah sebagai berbohong. Mengikut Klassen pada 2 Ogos 2009 Azmin Ali yang mengumumkan perlantikannya sebagai pengarah komunikasi berdasarkan nasihat ketua de facto PKR, Anwar Ibrahim.

Okey, Wan Azizah bohong. Tapi Klassen sendiri temberang, tau?

Dia kata setakat ini dia telah berjaya mengumpulkan hampir 100,000 pengikut online. Konon dakwa Klassen lagi bila-bila saja sekarang ada satu juta orang yang boleh menerima apa-apa mesej darinya melalui Facebook, blog dan e-mail.

Bukan saja satu juta Klassen, malah ratus-ratus juta orang pun ada. Masalahnya jangan anggap mereka semua itu merupakan pengikutmu. Kau punya 'Facebook Friends' baaru 2,298 orang. Dari manalah itu satu juta orang datang?

Tak apa, kita cuba sokong Klassen. Katalah setiap orang 'Facebook Friends' beliau mempunyai purata 200 orang 'friends'. Jadi 2,298 x 200 = 459,600 orang. Pun belum cukup satu juta bah. Itu belum tolak dengan orang yang mempunyai lebih dari satu akaun Facebook, tolak lagi pula dengan 'mutual friend' Klassen dengan kawan-kawannya.

Saya menyokong perjuangan Pakatan Rakyat [PR] dan sesiapa saja yang boleh menumbangkan pemerintahan BN. BN terutamanya UMNO selama inipun ibarat cakap saja berdegar-degar, tapi bulu penuh taik saja. Sekarang telah memerintah Sabah selama 17 tahun tetapi tidak berupaya mengeluarkan negeri ini dari belenggu kemiskinan. Sabah adalah negeri termiskin di Malaysia. Ya, termiskin, termiskin dan termiskin.

Sebagai anggota Pakatan Rakyat, PKR merupakan parti yang paling tidak berdisiplin. Di Sabah pula selain daripada perbalahan dalaman parti yang tidak kunjung padam, ia dikuasai oleh orang-orang pencen. Ada di antara mereka yang BN sendiri pun sudah tidak mahu lagi jadi sebab itulah sekarang kelihatan bertenggek di PKR. Malah bukan sembarang tenggek tetapi berada di barisan hadapan. Inilah salah satu sebab kenapa saya tidak berminat dengan PKR sehingga sekarang. Yang muda-muda pula kuat jual minyak. Padanlah juga jual minyak sebab kalau ahli politik terlalu merendah diri siapa pula yang nak pandang.


Akaun twitter pun Klassen tak ada?
#1 Katakunci 'ronnie klassen'



#2 Katakunci 'charles klassen' pun tak ada


#3 Kata kunci 'ronnie charles klassen'? TIADA


Twitter saya pengikut tidak sampai 100! Ada

Tapi entahlah, ada yang mengatakan situasi PKR sekarang sebenarnya begini. Ramai pemimpin KDM berkira-kira dan mencongak-congak pilihan yang ada di tangan. Tidak kurang yang berkeinginan untuk keluar parti dan menyertai Dr. Jeffrey Kitingan yang setakat ini menggunakan UBF sebagai asas perjuangannya. Jadi mana-mana yang tinggal pula memberanikan diri untuk bertegang urat dengan pucuk pimpinan kerana mahu mengisi mana-mana jawatan yang tiba-tiba menjadi kosong akibat pemimpin yang keluar parti. Jika berjaya, itu sudah tentu akan menjadi bonus peribadi.

Jika tidak Dr. Jeffrey kan ada...

Share this article :

5 comments:

  1. Hahahahahh....... woi Klassy, masa ko kana lantik dulu tia pakai surat mehh, ndak kan pakai umum saja, ini macam PKR butul2 tia propesinal waa...

    ReplyDelete
  2. Sorry bro, tumpang tanya. Siapa bah yg butul si Ronnie Klassen ini?

    ReplyDelete
  3. I put up wrong url in FMT, here's the link of klassen video > http://bit.ly/gj8tNC

    ReplyDelete
  4. Anon 6:16 PM,

    Maybe this article can shed a light > http://bit.ly/eQ4362

    ReplyDelete
  5. lol, ni klassen pun kamurang mau tulis sini ka boss. dia bukan urang sabah bahhh ni bakas tauke funfair, bapa saudara dia tauke pub sana kl. memang tambirang ni orang, kalu jumpa mau ja aku sut dia....

    ReplyDelete

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger