Home » , , » Kerjarumah Matematik Untuk Jeffrey Kitingan

Kerjarumah Matematik Untuk Jeffrey Kitingan

Written By Unknown on Wednesday 2 February 2011 | 13:04

Selama penubuhannya dari tahun 1994, hendak menjadi parti 'nyamuk' pun sebenarnya Setia tidak berdaya.



Tahun 1994 jugalah Suhaidin Langkap ditipu oleh UMNO melalui Allahyarham Tun Gafar Baba sehingga dia mengisytiharkan Parti Setia menarik diri dari bertanding dalam pilihanraya umum pada saat akhir. Kesilapan besar Suhaidin ini mengakibatkan calon-calon Setia menjadi terpinga-pinga seolah tidak percaya. Memanglah semua mereka telah bersedia untuk kalah, tetapi ia menjadi kekalahan dahsyat kerana tingkah tuan mereka, seorang ahli politik amatur.

Jadi memilih 'tuan' dalam politik kenalah dibuat dengan betul-betul.

Diharap Jeffrey Kitingan boleh memberikan sentuhan "maverick" beliau kepada Parti Setia dan mengubahnya menjadi parti politik yang disegani.

Perkembangan terbaru Jeffrey amat menarik untuk diikuti.

Ia berada di luar daripada perbincangan miskin politik seharian yang kadang kala memualkan untuk diperincikan di negeri ini. Sudahlah Sabah merupakan negeri termiskin, cerita politik pun melekat dengan bau-bauan papa.
--------------------------------
$$$ Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Gong Xi Fa Chai kepada semua rakan-rakan pembaca yang merayakan tahun baru Cina 2011 $$$ ~ arimi
--------------------------------

Teringin juga hendak belajar daripada pendeta lepasan Harvard, sebab aku ini sikul pun siini-sini seja.

Jadi Amai Jeffrey, berkenaan dengan kerja rumah matematik yang dipaparkan disini, harap-harap boleh disemak dan ditanda betul salahnya.

Kerja rumah #1



Berdasarkan kerja rumah #1 ini memang terdapat masalah. Zaid Ibrahim dan Jeffrey Kitingan. Ada dua 'maverick' berada dalam gerombolan baru yang bakal dikenali sebagai 'Kuasa Ketiga". Ia akan menimbulkan keadaan seperti satu kapal dua nakhoda kerana biasanya 'mustang' politik cuma akan setia kepada diri mereka sendiri.

Kemudian kelihatan pergerakan kumpulan politik yang baru ini adalah menjadikan SNAP dan Sarawak sebagai pengkalan kuasa mereka. Ini belum dikira dengan kemampuan sebenar SNAP di Sarawak ...

Jadi diharap Jeffrey boleh menyemak kerjarumah berikutnya yang lebih mudahi.

Kerjarumah #2



Boleh?

Kalau boleh saya akan tumpang semangkuk.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger