Home » » Sabah's maverick party-hopper politician

Sabah's maverick party-hopper politician

Written By Unknown on Friday 20 June 2008 | 19:45

(malaysia-today) Mr Yong's political career has seen him in and out of the courtrooms, the New Straits Times (NST) daily said yesterday.


yong teck lee - malaysiancartoons.blogspot.com

His first prominent court case was in May 1986, on a charge of possession of dangerous weapons. In December 1990, he was charged with disobeying a police order to disperse while taking part in an alleged illegal procession during the October 1990 general election.

The case, which dragged on until May 1996, ended with Mr Yong being fined RM1,000 (S$420) after he pleaded guilty to an amended charge, NST reported.

Two weeks after being fined, he was sworn in as chief minister of Sabah for the 1996 to 1998 term.

The Sabah Chinese politician faced other controversies.

He was criticised over a debacle involving the Saham Amanah Sabah, a state-operated unit trust scheme, which resulted in more than 57,000 Sabahan investors losing over RM400 million.


Comments


fender - Kerajaan Islam Hadhari membela anjing kurap |2008-06-21 06:35:08
Inilah yang kita tidak gemari. Pemimpin yang sanggup bersekongkong membuat pelbagai perbuatan jijik tetapi kerana sanggup jadi pak turut, dijaga seperti bayi baru lahir oleh PM BN. Tapi kalau sudah mula pandai memberontak, didedahkanlah segala kudis, kurap, rata dan pakungnya. Inilah BN yang kita kenali dari dulu. Kami sudah sudah fedap. Rakyat sudah pandai menilai dari perbuatan sepert orang alim Pak Lah yang mengamalkan Islam Hadhari.

TDM pun kita tahu punyai pelbagai buku rekod hitam setiap pemimpin yang dibelanya. Kita tunggu setiap saat dalam blognya bila dia akan dedahkan semua ini. Menyampah saya rasa semua pemimpin BN. Kita mau satu negara yang telus dan memerintah dengan adil tanpa memileh bangsa dan keturunan. Jangan cakap pasal ketuanan sesiapa kerana ini akan memalukan dia sendiri kerana menapuk (tapuk lah) anjing anjing kurap dalam kerajaannya.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger