Home » , , » Suruhanjaya Diraja mengenai Teoh Beng Hock?

Suruhanjaya Diraja mengenai Teoh Beng Hock?

Written By Unknown on Sunday 9 January 2011 | 10:33

Sepatutnya suruhanjaya ini dinamakan sebagai Suruhanjaya Diraja mengenai Kaedah-kaedah Penyiasatan SPRM, bukan mengenai kematian Teoh Beng Hock.

Ini kerana pertama, ia tidak melibatkan penyiasatan mengenai punca kematian Beng Hock dan kedua ia menumpukan untuk mengkaji kaedah-kaedah yang diguna oleh SPRM di dalam penyiasatannya.


Daripada namanya saja Jawatankuasa Diraja yang ditubuhkan ini sudah amat mengelirukan masyarakat umum.

Percubaan untuk "menutup bangkai gajah dengan nyiru".

Gobind Singh Deo berkata, kekecewaan tersebut ekoran skop suruhanjaya tersebut yang tidak akan melibatkan bagaimana Teoh, 30, menemui ajalnya.

Berdasarkan pengumuman oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Jumaat, suruhanjaya itu akan mengkaji kaedah soal-siasat yang diguna pakai oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan sekiranya berlaku pencabulan hak asasi semasa proses soal siasat terhadap Teoh.
Berita penuh

Saya suka berfikir secara sembrono dan mudah. Kerajaan resah dengan desakan masyarakat yang mahu tahu kenapa Teoh Beng Hock tiba-tiba meninggal dunia semasa disiasat SPRM.

Suruhanjaya ini dibentuk supaya kerajaan kelihatan perihatin. Dinamakan sempena nama mendiang supaya menutup mulut para pendesak. Nama lain, tujuan lain ~ umpama lain bengkak lain bernanah.

Saya katakan, saya orang sembrono termasuk dalam membuat telahan. Agakan saya, ini mesti satu lagi helah konsultan yang mendapat durian runtuh sejak Najib menjadi PM.


Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger