Home » , , » Debat Pasal 100 Hari Khairy Jamaluddin? Poodah!

Debat Pasal 100 Hari Khairy Jamaluddin? Poodah!

Written By Unknown on Thursday 13 January 2011 | 21:08

Opps.

Lebih baiklah Khairy duduk diam-diam di Rembau mengabih boras. Duit pun dah banyak bertepek sampai anak cucu 7 keturunan tidak akan habis.

Kemahiran berdebat graduan Oxford ini di Dewan Rakyat cumalah mampu menempik ungkapan "Siapa Babi Negara". Sumbangan terbesar beliau pula ialah membantu menurunkan bapa mertuanya yang dianggap suka tidur dari jawatan PM, itu saja.



Mencabar Anwar berdebat.

Tajuk yang dicadang pula amat pelik sekali, berdebat mengenai perkara yang belumpun wujud iaitu Program 100 Hari Pakatan Rakyat.

Dasar budak hingusan. Takder maknanyer...

Kalau berdebat tentang pencapaian 100 hari yang sudah berlaku adalah makna sikit untuk perkembangan minda dan dasar pembangunan negara. Takkanlah hendak menjaga tepi kain Pakatan rakyat mengenai perkara yang belum berlaku. Ikut suka oranglah nak buat perancangan apa pun, yang dia sibuk menatang alah apanya. Entah PKR dan Pakatan Rakyatan akan menang ke tidak dalam PRU 13 pun hanya Allah swt yang tahu.

Jadi 100 harilah yer? Nak juga 100 hari.

Oleh kerana 100 hari ini sangat penting, bagaimana kalau tajuk debat ini diubah kepada "Janji-janji BN untuk membangunkan negeri Sabah dalam Masa 100 hari" pada 1994 dahulu. Ini jauh lebih realistik dari perkara yang belum pun wujud. Bagaimana fikir sekalipun, perkara ini pun telah berlaku tanpa syak, wasangka dan waham walau sekelumit hama.

Lebih tepatnya, sudah 16 tahun Barisan Nasional berjanji dan belum berjaya memenuhi janjinya yang sangat jelas malah dimasukkan di dalam manifesto pilihanrayanya pada tahun berkenaan. Tidak kiralah samada graduan Oxford atau graduan OUM, janji ini boleh disifatkan sebagai telah begitu jauh tersasar dari jadual. Malah jika diukur dengan hari, 5,840 hari sudah berlalu dan Sabah masih merupakan negeri termiskin di Malaysia.

Kalau "kehebatan" Khairy Jamaluddin (KJ) diukur dari keupayaannya berbahas di Dewan Rakyat, lebih baiklah dia duduk diam-diam di Rembau mengabih boras. Duit pun dah banyak bertepek sampai anak cucu 7 keturunan tak akan habis.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger