Home » » Nasib Pinnochio lagi baik dari hairy KJ

Nasib Pinnochio lagi baik dari hairy KJ

Written By kadayan chronicles on Wednesday, 29 October 2008 | 17:59

Written by TaSigung Tia

Ini kerana Pinnochio selama-lamanya dilindungi dari kelakuan mesum. Jika ia berbuat onar, hidungnya bakal menjadi panjang dan hanya akan menjadi kontot semula apabila terus-terusan bercakap benar.


Si hairy pula, suka banget dengan hidungnya yang menopang langit. Kayak si Jalak, ekor masih basah kerana terkencit-kencit nak dapatkan cukup pencalonan, sekarang mula berkokok sumbang!

kj

Sejarah Khairy lari dari debat: Dua kali dengan Adlan Benan, Tiga kali dengan PAS

Khairy baru saja cukup jumlah pencalunan dan kini sudah balik kepada kebiasaannya hendak tunjuk angkuh dan lagaknya. Sudah lupa dia menyembah-nyembah perwakilan-perwakilan Pemuda Bandar Tun Abdul Razak meminta pencalunan.

Sekejap lagi, semua orang yang dia jumpa dia akan tanya, "Kau kenal aku siapa? Aku layak bertanding Ketua Pemuda UMNO. Kalau menang aku jadi Menteri!"

Ini bukan ajak debat tetapi mahu memalukan dan mengaibkan orang. Di Amerika, orang mengamal demokrasi secara debat bukan cara macam kanak-kanak belum baligh cabar mencabar main gasing dan ejek mengejek.

Baru saja sebut pasal debat, dia sudah guna Ketua Pemuda Tanjung Malim, Muhammad Yadzan Mohamad untuk melakarkan Mukhriz sebagai pengecut. Tukang sporak dari kroni-kroni Khairy termasuk pebayar bilnya, Ketua Pemuda Perlis Rozabil Abdul Rahman, Ketua Pemuda Pahang Khairuddin Yaakob, Timbalan Menteri Dalam Negeri Senator Wan Farid, Naib Ketua Pemuda Putrajaya Mohd Hishamuddin Yahaya dan lain-lain. Agendadaily yang jadi pemberita pula tidak perlu jadi batu api.

Kalau Mukhriz pengecut, kenapa Khairy beriya-iya hendak 'tanam' Mukhriz di dalam Mesyuarat menggunakan kuncu-kuncu setiap kali Mukhriz "tersalah cakap"? Hanya orang Pengecut yang suka cari sebab dan tidak berani berdepan dengan kenyataan.

Kalau Mukhriz pengecut, kenapa dia berani kata ucapan Perdana Menteri tidak ada isi baru dan berani sekali boleh tuntut Perdana Menteri supaya berundur? Jangan cerita sekarang mengenai Muhyiddin yang mulakan langkah untuk tuntut Abdullah Badawi berundur. Mukhriz buat sendiri tanpa perlu atur dan pakat dengan sesiapa. Artikel penuh


Comments


penyo |2008-11-01 13:05:32
ini org ah, betul-betul tiada otak dan paling pengecut, nak debat pun lari, lebih baik ndak payah masuk bertanding, buang masa saja....

kalau barani cubalah berdebat kat RTM kah, tv3 kah atau di mana-mana yang orang kampung boleh nampak dan nilai.......

budukang |2008-11-01 23:16:27
manusia yg paling hipokrit. aku kenal ko KJ. selagi x bertaubat, takkan tenang kau smpai kiamat. KinJir punya orang
kambura

|2008-11-21 12:48:49
ani org ani kuyuk ketulahan ni...mun ia barani kan mlawan ckp,bek ta d suruh berdebat sma datuk seri anwar ibrahim..tp setau ku ndada wa org berani apa tah lagi menteri2 lg tu nda berani....abis2 minta sukungan dari org2 kerajaan..tp pengundi nda dorg minta pendapat.....cakap dpn kamera sja berani tp mun dpn pengundi ada kan d jwbnya... =))
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger