Home » » Ezam Pemuda UMNO yang berakhlak mulia

Ezam Pemuda UMNO yang berakhlak mulia

Written By kadayan chronicles on Wednesday, 2 July 2008 | 22:29

Written by anak_semenanjung

Bagus tu Ezam, tabur taik merata-rata lepas tu suruh orang lain cuci.

Ezam yakin kerajaan tidak berusaha jatuhkan Anwar guna isu berkaitan peribadi.



Ezam menerangkan cara-cara istinjak jika kena liwaw

"Saya percaya dengan penjelasan mereka dan dari segi logik pun, saya percaya kalau ada usaha politik untuk menyekat beliau, kita tidak akan melakukan perkara yang menjurus kepada masalah liwat.

"Yang menjadi masalah bukan saja Anwar tetapi bagi kerajaan. Kenapa harus gunakan masalah liwat? Bagi saya ini bukan masalah politik tetapi masalah peribadi, masalah akhlak yang harus diselesaikan secara peribadi.

"Tidak seharusnya dia (Anwar) kaitkan isu ini dengan masalah dia nak bertanding. Itu dah jadi politik... ini tuduhan peribadi, kena jawab dari sudut peribadi, kita ada banyak ulama, institusi agama..., selesaikan secara itu," katanya pada sidang media di Pejabat Badan Pencegah Rasuah (BPR) Selangor di sini, semalam. Berita Harian

SHAH ALAM 1 Julai - "Saya tidak terkejut," kata bekas Setiausaha Politik, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohamad Ezam Mohd. Nor mengenai laporan polis berhubung kes liwat yang mengaitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu. Utusan

Katanya, beliau mempunyai sebab untuk berkata demikian dan akan menjelaskan perkara itu pada masa yang sesuai.

Ditanya sejauh mana beliau mengenali akhlak Anwar, beliau berkata: “Ia akan buka aib orang jadi saya tak nak ulas. Saudara boleh tafsir sendiri." Berita Harian

Jadi tafsir sendiri ya?

Bagus tu Ezam. Awak tabur taik merata-rata tempat, lepas tu suruh orang lain cuci. Alasan awak; biarlah, depa yang tercium bau busuk, depa cuci le.

Agak-agak orang berakhlak mulia seperti Ezamlah.

Kenyataan awak memang menggalakkan orang membuat kesimpulan sendiri. Bila orang dengar apa kenyataan awak, sebenarnya awak nak orang buat kesimpulan yang cam gini. Pertama, awak tahu Anwar memang suka meliwat orang, tapi awak sengaja tak nak cakap sebab tak nak buka aib orang, gitu ke? Erm, gitu le, lagipun awak nak orang buat kesimpulan sendiri.

Kesimpulan sendiri lagi. Saya pun nak buat kesimpulan. Awak dah lama tahu yang Anwar kaki liwat ye? Tapi tak mahu bagitau orang, pasal tak nak buka aib. Uiks, tu kan namanya subahat, awak tak nak fikir ke masa depan mangsa-mangsa liwat tu sume?

Akhir kalam, baru-baru ni heboh satu internet ada satu hamba Allah tu. Dulu dia orang kuat PKR - sokong Anwar macam nak rak. Tapi tup-tup dah masuk UMNO, konon pasal kena offer RM5 juta.

Siapa ya? Saudara tafsirlah sendiri. Saya tak suka nak buka aib orang.

Comments


jangan liwat sini - jangan liwat sini |2008-07-02 20:57:53
Akhir kalam, baru-baru ni heboh satu internet ada satu hamba Allah tu. Dulu dia orang kuat PKR - sokong Anwar macam nak rak. Tapi tup-tup dah masuk UMNO, konon pasal kena offer RM5 juta.


Siapa ya? Saudara tafsirlah sendiri. Saya tak suka nak buka aib orang.

Pangait |2008-07-03 00:03:14
Dia ingat samua orang ni buduh. Pandailah siurang manilai kaca, belahan, atau pamata. Ngam lah tu dia suda kasi nampak dia punya biji. Nda paya lagi tapuk tapuk.

Kunun dia bikin repot ACA pasal MB Slangur. INi mau kasi tunjuk dia butul butul angkat kaki BN. Arrrrgh!

Anwar-fan - Anwar-fan |2008-07-04 12:27:53
Ezam ni dah terlampau besar biji, tu le skarang dah macam sesat tak tentu hala. Zam, mulai sekarang lebih baik ekau tetapkan biji, supaya nanti ekau tak balik gi PKR and kutuk paklah takde akhlak plak.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger