Home » » Khir Toyo hanya layak jadi Ketua Kampung

Khir Toyo hanya layak jadi Ketua Kampung

Written By Unknown on Thursday 17 July 2008 | 09:59

(RaksasaBN) Baru-baru ini penulis ada mendengar luahan hati Khir Toyo, di mana beliau akan membawa pembaharuan dalam kancah politik Umno sekiranya beliau memegang jawatan Ketua Pemuda. Bagaimana si Jawa tempe ini hendak membawa pembaharuan sedangkan dia pernah mengalami kekalahan yang besar dan memalukan di Selangor pada PRU yang lalu. Apakah beliau sudah terlupa atau sengaja buat-buat lupa bahawa rakyat menolak beliau sebagai Menteri Besar Selangor, inikan pula sebagai Ketua Pemuda Malaysia.



Penulis lebih gemar mengelar Khir Toyo sebagai Si Jawa tempe kerana beliau bukanlah lahir dari golongan bangsawan seperti Datuk Hishammudin, Khairy Jamaludin dan Mukhriz Mahathir. Beliau hanyalah sekadar orang kampung yang sudah lupa pada asal usul silam beliau..

Dahulunya beliau pernah ke sekolah tanpa menggunakan sepatu(kasut) seperti kanak-kanak lain, mengambil upah mengali kubur untuk menyara yuran persekolahnya dan bermacam-macam pekerjaan yang telah dibuatnya sewaktu beliau dalam kesusahan.

Namun, sekarang kehidupan Khir Toyo sudah berubah dan kemewahan kini dikecapi. Dengan kemewahan yan kemampuan yang diperolehinya itulah dia mula mengubah fizikal yang telah sedia ada dianugerahkan oleh Yang Maha Esa.

Khir Toyo: Transformer



Biarlah puluhan ribu dihabiskan untuk suntikan botox dan pembedahan plastik, asalkan penampilan yang segak dan kelihatan muda terjamin dan memuaskan hati. Modal kempen KP M'sia berteraskan yang dia bukan bangsawan dan hanya orang kampung. Tetapi hakikatnya kehidupannya ala Hollywood. Bersama kereta kereta mewahnya seperti yang dihadiahkan kepada Ketua Pemuda Taiping Tun Zailani dan sebuah Nissan Murano kepada Ketua Pokok Sena Aris Che Mat. Mana ada orang kampung bagi kereta mewah, kecuali orang kaya raya ala Hollywood.

Tertanya lagi, botox dan pembedahan plastik budaya mana? Bukanya Hollywood USA? Artikel penuh di sini
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger