Home » » Arif Shah BN candidate for Permatang Pauh

Arif Shah BN candidate for Permatang Pauh

Written By Unknown on Wednesday 13 August 2008 | 12:49

Justify Full The Star

Datuk Arif Shah Omar Shah is the Barisan Nasional candidate for the Permatang Pauh parliamentary seat by-election.



Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak made the announcement in Permatang Pauh Wednesday night.

Datuk Arif Shah Omar Shah is the Barisan Nasional candidate for the Permatang Pauh parliamentary seat by-election.

Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak made the announcement in Permatang Pauh Wednesday night.

Arif Shah is the assemblyman for Seberang Jaya, which is among the three state seats under the Permatang Pauh parliamentary constituency.

The other two are Permatang Pasir, which was won by PAS in the March 8 general election; while PKR clinched the Penanti seat.

Comments

Gagama - Arif Shah Bukti BN ketandusan Calon! |2008-08-14 15:25:07

Arif Shah: Bukti BN Ketandusan Calon Di Permatang Pauh

Penantian siapakah calon yang paling layak menentang Anwar di Permatang Pauh akhirnya terjawab. Arif Shah Omar Shah , ADUN Seberang Jaya akhirnya ditabalkan sebagai "pahlawan UMNO" untuk memastikan riwayat Anwar ditamatkan di tanah tumpah darahnya itu. Pengumuman yang dibuat oleh TPM Najib itu semalam seolah -olah mengesahkan lagi bahawa sememangnya parti dan pakatan karat biru itu sudah terlalu ketandusan pemimpin untuk menentang Anwar. Pemlilihan Arif Shah dilihat sebagai satu keputusan yang amat berat untuk diterima oleh pemimpin UMNO setempat.

Apa tidaknya, Arif Shah dipercayai sedang berkempen untuk dirinya bagi merebut kedudukan Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh dalam pemilihan parti karat itu tidak lama lagi. Beliau akan ditentang oleh Pirdaus Ismail (Imam Karat Biru yang dua kali ditewaskan oleh Kak Wan di Parlimen Permatang Pauh) dan seorang lagi iaitu Jalil Abd Majid yang merupakan penyandang jawatan itu sekarang. Ini bermakna akan berlaku pertembungan tiga penjuru untuk jawatan tersebut. Maka sudah pastilah pemilihan Arif Shah dilihat sebagai "tidak adil" bagi dua lagi calon itu tadi. Apatah lagi Arif Shah sudah berkedudukan sebagai ADUN Seberang Jaya. Senario ini amat menarik untuk diperkatakan, kerana awal-awal lagi Jalil dan Pirdaus sudah memukul canang untuk menjadi calon BN bagi menentang Anwar di situ. Pemilihan Arif Shah merupakan tamparan hebat buat kedua-dua pemimpin berkenaan. Ini belum lagi kita mengambil kira pandangan penyokong mereka, sama ada "team jalil" atau "team Pirdaus". Maka itu kita melihat apa yang berlaku ini satu petanda keruntuhan UMNO Permatang Pauh bakal terjadi.

http://politictoday.com/content/view/1746/33/
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger