Home » » Pemuda Pas telinga kuali

Pemuda Pas telinga kuali

Written By kadayan chronicles on Thursday, 14 August 2008 | 12:52

Written by anak_semenanjung

... korang mana le reti dengan benda-benda kreatif ni, menghafal kitab boleh le


Budak-budak Pas hari ini muktamar ye? Haa bagus ler. Bakal hangat, ramai orang jangka. Jadi aku pun nak gak bagi dua sen, tambahkan supaya yang sedia hangat jadi meletup.



238 Perwakilan hangatkan muktamar Pemuda hari ini IPOH, 14 Ogos (Hrkh) - Muktamar penuh Dewan Pemuda PAS Pusat bermula kira-kira jam 8.45 pagi tadi yang dimulakan dengan celoteh Pengerusi Tetap, Ustaz Misbahul Munir.

Korang budak-budak Pas memang tinga kuali, terutama pemuda Pas di KL. Orang cakap ler apa pun, korang bukan dengar punyer.

Apa yang budak-budak Pas buat selama ini pun cuma tahu nak bangkang konsert jer. Dulu ngan Inul, skarang Avril Lavigne. Mender le korang ni.... macam rimau! nak buat benda lain takde idea, perut plak lapar nak makan. Jadi satu-satunya benda yang rimau pandai buat ialah tunggu pelanduk kuar dari gua.

Asal kuar terkam, asal kuar terkam.

Nama nak buat keje lain, nak bercucuk tanam, bertani buat ape-ape le, korang tak tau.

Kalau pasal konsert, memang korang suka. Dari dulu sampai sekarang korang cuma tau tunggu, asal sapa buat konsert ... siap. Asal hiburan ... siap. Asal nyanyi kalau bukan macam ala-ala Raihan ke, siap.

Abih korang nak imarahkan Malaysia dengan zikrullah, aku tau gak. Tapi ini bukan soal menggalakkan hiburan ke tidak. Korang boleh ke fahamkan budak-budak DAP dan PKR tu dengan sikap terkam korang yang suka terkam sana sini?

Arghhhhhhhhhh, korang mana le reti dengan benda-benda kreatif ni, menghafal kitab boleh le. Memang le bukan semua orang Pas tinga kuali

Radio stations, the Perak Mentri Besar and pop rocker Amy Search have joined in lashing out at PAS Youth for calling for a ban on Canadian rocker Avril Lavigne’s concert on Aug 29 (thestar)

Tapi korang memang potong stim, anti climax. Orang tengah sibuk nak gulingkan BN korang syok ngan urus benda lain.

Pas tak belajar management ke?

Korang takder konsep prioritization?

Pas macam dah bongkak, dari satu demand ke satu demand dorang buat, macam nie

PAS rela tinggal Pakatan demi Islam (malaysiakini) PAS tegas mempertahankan Islam sebagai asas perjuangan parti dan sanggup meninggalkan Pakatan Rakyat jika ia tidak menguntungkan Islam.

Orang pun tau le, takyah cakap pun orang tau. Nko Mat bulan kalau nak berkawan ngan orang takyah le ungkit ungkit benda yang orang dah faham, buat orang geli geleman jer.

Gini le, korang serius nak jadi politik ke atau nak jadi tok guru? Tolong ler jangan bawak citer Khulafa Al-Rasyidin, Umaiyah atau Abbasiyah dalam berhujah pasal politik yek. Masa tu belum ada Pas, PKR dan DAP. Korang ni 3-n-1 cita-cita nak tumbangkan BN. Tapi kalau perangai budak-budak pas camnie, orang Mesia baik fikir dua kali ler sokong Pakatan Rakyat.


Bacaan Lanjutan mengenai Pas di kadayanchronicles.blogspot.com:

Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong

Mat Sabu patut belajar sama orang Sabah

Pemuda Pas, kamurang teda karaja lainkah?

Comments

Giin Buagas - Now you can, now you don't |2008-08-14 21:58:47
Ini barulah real conflicting news, I would say!


Nik Aziz, Hadi DIIZIN khutbah di Ipoh
Date:Wednesday 13 August 2008 177
Dua tokoh utama PAS dibenarkan menyampaikan khutbah Jumaat di dua masjid di Perak bersempena muktamar parti itu di Ipoh minggu ini, kata Menteri Besar Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin.
http://www.malaysiakini.com/news/87738

Istana TIDAK PERKENAN Hadi, Nik Aziz berkhutbah
Date:Thursday 14 August 2008 20:30
Perkara itu disampaikan kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika beliau menghadap Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar.
http://www.malaysiakini.com/news/87826

Jangan khutbahlah, habis cerita.

Giin Buagas - Haa Dusun-Non-Grata, sekarang apa macam.... |2008-08-14 22:02:58
Pas cakap begini, sekarang diorang sudah boleh tanding di Sabahkah?

'PAS Untuk Semua' diterima semua kaum - Dato' Kamaruddin
Date:Thursday 14 August 2008 18:44

IPOH, 14 Ogos (Hrkh)- Pengerusi Muktamar PAS ke-54, Dato' Kamaruddin Jaafar telah meluahkan rasa gembiranya melihat kesungguhan persiapan yang sedang rancak berjalan lancar bagi menyambut hari Muktamar PAS yang julung kalinya disambut di negeri Perak, salah sebuah
lima negeri yang diterajui oleh Pakatan Rakyat.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16372&Itemid=28


ismailmd.Daud - pembaca |2008-08-18 08:40:34
Saye pong setuju ger ngan setengah demer demer tu masaalah pemuda Pas ni ,jange nak komplen je,nak demo je dan macang macang bantahan gi,naik menyampah plak teman,cuba pikirkang camno nak paham kan oghang mengenai tuntutan sistem undang undang islam menurut al quran mahunya allah terhadap semua manusia yang dicipta dan dilantik sebagai khalifah di muka bumi ada tugas yang nak laksanakan,terutamnya mengajar dan mengajak manusia melakukannya, baru lah sesiapa yang mengaku dia manusia dan terikat ngan allah maka kena ikut kalau tak kapir menurut allah bukan menurut akal manusia.gitu lah harapan teman ye!
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger