Home » » Wah, Dr Max sikit kana umban botol

Wah, Dr Max sikit kana umban botol

Written By kadayan chronicles on Tuesday, 19 August 2008 | 23:45

Written by Dusun-Non-Grata

Orang PKR diorang baling botol-botol air sama sia - Dr Max

Water bottles were thrown at me, says Max (Daily Express 19.08.08, p.1) ... [Datuk Dr. Maximus] Ongkili (si Max) contended the behavior of the opposition supporters on nomination day was the worst he had seen in his 13 years in politics, and that he was almost hit by an object hurled at him.



Daily Express news on Max

Bah, pa repot macam teda biji. Sepa suru ko pigi sana, baru mo kana umban butul mineral suda ribut masuk newspaper.

Tambahan / Inset [kerabubersuara.blogspot.com], 19 Aug 2008

BN punya kem pun apa kurang juga, siap maw tunjul tu botol masuk pantat lagi, silalah tinguk. Jadi tia payahlah susah-susah mo bising. Sama seja kamurang tu 2 x 5.


... masi lagi bagagar2,
nasib tu BoToL miss!!!

Kenyataan si Max bikin sia fikir dua tiga kali membayangkan betapa kuatnya orang Anwar di sana:

a) Pamimpin BN pun diorang tia kana pandang suda, sampai kana umban butul air.

b) Polis yang kana antar jaga itu kawasan pun orang-orang Anwar tia paduli suda.

Bagus jugalah kalu si Max sindri bilang bagitu. Kalu butul macam yang dia cakap, Anwar memang misti manang punya di Permatang Pauh.
---------------------------------------------------------------------------------------

INSET:

Kenapa Najib marah - marah dalam berita tengahari tadi...

Hari ini dari pagi sampai tengahari hujan lebat di Permatang Pauh. Tengahari tadi sempat tengok berita TV3.... kelihatan Najib marah - marah...

"Penceramah.....pemimpin PKR semua biadab........Adakah rakyat nak orang seperti ini jadi pemimpin negara "...lebih kurang cam tu le bunyinya Najib membebel...

Tentu ramai di luar Permatang Pauh pelik kenapa tiba-tiba orang tua nie membebel.... Jawapannya dia marah kerana telah dihalau dari kampung lebih dari sekali.....



sebab dia kena halau kat orang kg.....kecian pak jib...nasib badan....

---------------------------------------------------------------------------------------

Rupanya lebih satu dekad suda si Max ni jadi ahli politik, dia cakap 13 tahun inilah baru satu kali maw kana umban butul.

Alalal 13 tahun suda masuk politik balum kana-kana lagi tu butul mineral, itu bulum hebat taw ka Max! Lim Kit Siang lagi hebat. Dia yang suda 39 tahun masuk politik pun tia kana masa kana umban telur sana di Tanjung Aru itu hari.

Tapi di Sabah ni selain parti Pas yang bikin takut itu, si Max ni pun sia tia baraapa minat... tia taw la kamurang, ikut suka kamulah. Bukan sia larang juga kalu maw minat sama dia.

Tapi kalu bacaramah di kampung-kampung, dia ni ala-ala Haji Hadi Awang juga, cuma lain mahzab diorang dua tu.

Aku rasa kalu dia ni tia jadi politician dulu, karaja yang paling sesuai untuk dia ialah jadi Father.

P. S. Max, bukan ko ka yang tia suru si Jornah batanding dalam GE 12 itu hari? Sia nda la tuduh, tapi ramai yang sakap ...

Related Article: Angkasaman Max

Comments

aimmann |2008-09-13 20:52:20
Sokong lah Dr. Max, dia pun kamu urang mau jatuhkan... Teruskan perjuang for son of the soil.. kita sokong bah..
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Babad Views

Babad Editor

Popular Posts

 
Babad Support Sites : Kadayan Chronicles | Kadayan Chronicle | Babad Kadayan
Copyright © 2013. Babad Kadayan - All Rights Reserved
Template Created by Kadayan Chronicles Published by Babad Kadayan
Proudly powered by Blogger